• تاریخ انتشار : 1403/10/23 - 21:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 8
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مدیریت فرآیندهای الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی تهران

پیاده‌سازی 15 سامانه و 35 فرآیند سازمانی در سامانه سمفاد با همکاری واحدهای تابعه دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری گسترده واحدهای تابعه و با همت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، گامی بزرگ در مسیر الکترونیک‌سازی فرآیندها برداشته است. سامانه سمفاد (مدیریت فرآیندهای الکترونیک دانشگاه)، با استفاده از نرم‌افزار BPMS، تحول دیگری در الکترونیکی کردن فرآیندهای کاغذی و افزایش سرعت انجام عملیات سازمانی ایجاد کرده است.

از ابتدای توسعه سامانه سمفاد تا کنون، 15 سامانه و 35 فرآیند سازمانی با موفقیت پیاده‌سازی و بهره‌برداری شده‌اند و هم‌اکنون 5 سامانه دیگر در مراحل نهایی پیاده‌سازی قرار دارند. همچنین با برگزاری چهار دوره کارگاه آموزشی برای گروه‌های مختلف کارکنان و ایجاد کارتابل و پروفایل سازمانی برای کلیه پرسنل، آموزش نیروی انسانی در این حوزه نیز به خوبی پوشش داده شده است.

پروژه‌های انجام شده در دانشگاه:

سامانه مدیریت تشویق مقالات: این سامانه با ثبت بیش از 2300 مورد درخواست و تأیید بیش از 900 مورد، از اسفند 1402 آغاز به کار کرده و بهره‌برداری آن در فروردین 1403 صورت گرفته است.

سامانه مدیریت کمیسیون پزشکی: با ثبت بیش از 200 مورد درخواست مرخصی الکترونیک و برگزاری 5 جلسه کمیسیون الکترونیک، این سامانه از اسفند 1402 آغاز و در مرداد 1403 بهره‌برداری شده است.

بانک جامع اطلاعات پزشکان: این سامانه با ثبت اطلاعات بیش از 3300 پزشک در حوزه‌های مختلف و 1500 پزشک شاغل در بیمارستان‌های دانشگاه، از تیر 1401 آغاز و در فروردین 1402 به بهره‌برداری رسیده است.

سامانه جامع نظارتی درمان: با انجام بیش از 900 بازدید و قابلیت بازدید آفلاین و ثبت موقعیت مکانی بازدید، این سامانه از تیر 1401 آغاز و در بهمن 1401 به بهره‌برداری رسیده است.

سامانه راهبری املاک دانشگاه (سراد): با ثبت دیجیتال بیش از 300 ملک دانشگاه، این سامانه از مهر 1401 آغاز و در فروردین 1402 بهره‌برداری شده است.

مدیریت کمیته بیمارستان‌ها: با ثبت بیش از 4000 فرم کمیته بیمارستان و 400 فرم زمان‌بندی کمیته، این سامانه از مهر 1402 آغاز و در دی 1402 به بهره‌برداری رسیده است.

سامانه مدیریت درخواست‌های سخت‌افزار و زیرساخت ستاد مرکزی: با بررسی بیش از 1000 مورد درخواست همکاران به صورت الکترونیک، این سامانه از مرداد 1402 آغاز و در آبان 1402 به بهره‌برداری رسیده است.

سامانه مدیریت سلف ستاد مرکزی: با بیش از 2000 رزرو غذا از طریق پرداخت الکترونیک، این سامانه از اردیبهشت 1403 آغاز و در تیر 1403 به بهره‌برداری رسیده است.

سامانه مدیریت درخواست‌های پشتیبانی HIS بیمارستان‌ها: با ثبت و پردازش بیش از 900 درخواست پشتیبانی، این سامانه از تیر 1401 آغاز و در دی 1401 بهره‌برداری شده است.

در کنار این پروژه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی تهران با اجرای چندین پروژه دیگر نیز توانسته است به پیشرفت‌های خوبی دست یابد. این پروژه‌ها شامل برنامک (اپ) خیرین سلامت، امور قراردادهای دانشگاه و پایش اورژانس می‌باشند که هر یک به نوبه خود تأثیرات مثبتی بر فرآیندهای سازمانی و بهبود خدمات ارائه شده داشته‌اند. دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنان به توسعه و ارتقای سامانه‌های الکترونیک خود ادامه می‌دهد و با این اقدامات، گام‌های مهمی در جهت بهبود فرآیندهای سازمانی و افزایش بهره‌وری برداشته است. این تلاش‌ها با هدف ارائه خدمات بهتر و کارآمدتر به جامعه دانشگاهی و پرسنل انجام شده‌اند.

  • گروه خبری : اخبار مرکز
  • کد خبر : 288477
محمد امیری
تهیه کننده

محمد امیری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه